Dragan Popovic

I Hillerød Kommune har vi behov for forandring og ny ledelse. Vi har behov for at inddrage borgerne i meget højere grad end der bliver gjort i dag. Givet min erfaring som erhvervsdrivende, aktiv i foreningslivet, min daglig berøring og benyttelse af dagtilbuddene samt min daglige tilknytning til idrætslivet i kommunen, føler jeg et behov for at tage en drejning og sætter nogle nye standarder, for at opnå bedre kernevelfærd i Hillerød kommune.

Jeg er født og opvokset i Hillerød, er 35 år gammel og har i dag en familie, der består af 2 børn på henholdsvis 4 og 2 år. Min hustru og jeg har valgt at vores børn skal vokse op i Hillerød kommune selvom visheden omkring kerneværdierne ikke var i top.  Vi så og ser stadig muligheder for fornyelse og forandring og med denne begrundelse valgte jeg at stille op til kommunalvalget, for at gøre en forskel. Jeg vil være din troværdige borgerlig stemme i byrådet med Klaus Markussen som min borgermester.

Når jeg bliver valgt ind til byrådet vil jeg arbejde med:

Erhvervslivet skal opprioriteres

Erhvervslivets serviceniveau er langt fra tilfredsstillende i dag. Vi er langt fra den ideelle kommune som virksomhederne foretrækker, når de planlægger etablering af nye arbejdspladser.  Vi skal nytænke og lære af andre kommuner som scorer topkarakterer, når det omhandler service for erhvervslivet. Vores sagsbehandlinger skal effektiveres samtidig med, at vi viser en professionel tilgang til de betingelser vi stiller til erhvervslivet, så vi får en grønnere profil i kommunen.

Eliteidrætten er vejen frem

Idrætten er omdrejningspunktet for succes. Ved en velfungerende idrætskultur har vi mulighed for at tiltrække alle de unge fra gaderne og skabe en ny tilværelse for dem. De unge har et mål, som de vil stræbe efter via hårdt arbejde.

Normeringen i daginstitutionerne skal hæves

Vi skal hæve niveauet og tænke på de mindste. Livets første år er de vigtigste og fundamentet for ideel fremtid og stærk tilværelse. Vi skal stille krav til dagtilbuddet i kommunen og sætte nogle normer, der kræver at vi har minimum 1 pædagog per 3 børn i vuggestuen og 1 pædagog per 6 børn i børnehaven.